Manastirea Sireti - Noutati     
 
    RO | EN | DE | RU    
 

Noutăţi

Duminica a XXXV-a după Rusalii - a Înfricoșătoarei Judecăți

publicat pe 23 February 2012

Duminica în care se face pomenirea celei de-a doua ânfricoșătoarei veniri întru slavă, a Domnului nostru Iisus Hristos.

“Dupa cele doua pilde din duminicile trecute, pilda Vamesului si a Fariseului si pilda Fiului risipitor, dumnezeiestii parinti au randuit in aceasta duminica pomenirea celei de-a doua venire a Domnului, pentru ca nu cumva omul, afland din acele pilde despre iubirea de oameni a lui Dumnezeu, sa traiasca fara nici o grija, spunandu-si:

“Dumnezeu este iubitor de oameni! Daca ma voi departa de pacat, indata voi dobandi totul”.

Au randuit aici dumnezeiestii parinti in aceasta Duminica pomenirea infricosatoarei zile a celei de a doua venire a Domnului, ca infricosandu-i pe oameni prin moarte si prin asteptarea chinurilor ce vor sa fie, sa-i intoarca spre virtute pe cei ce traiesc fara nici o grija si sa nu se increada numai in iubirea Sa de oameni, ci sa tina seama si de aceea ca Dumnezeu este un Judecator drept, Care rasplateste fiecaruia dupa faptele lui. De altfel trebuia sa vina Judecatorul sufletelor care au mers mai inainte.

Intr-un fel oarecare, sarbatoarea de azi pune oarecum astazi sfarsit tuturor sarbatorilor, deoarece A Doua Venire va fi cea din urma fapta din toate cele savarsite de Dumnezeu pentru noi. Caci trebuie sa avem in vedere ca Duminica viitoare, dumnezeiestii parinti au asezat pomenirea inceputului lumii si a izgonirii lui Adam din Rai, iar in sarbatoarea de astazi este pomenirea sfarsitului tuturor faptelor noastre si a lumii insasi.

Socotesc ca au asezat aceasta sarbatoare in Duminica lasatului sec de carne pentru a ne opri, de frica sarbatorii, de la desfatari si de la mancari prea multe si pentru a ne indemna spre dragostea de aproapele. Si altfel: se pune aici sarbatoarea de fata, pentru ca din pricina desfatarii am fost izgoniti din rai si am ajuns sub judecata si blestem, si pentru ca in Duminica viitoare avem sa fim izgoniti din rai, , in chip simbolic, prin Adam, pana cand va veni Hristos spre a ne duce iarasi in rai.

Se numeste a doua venire pentru motivul ca intaia oara Hristos a trait cu trupul printre noi, dar bland si fara slava. La A Doua Venire insa va veni din cer cu minuni mai presus de fire si cu mare stralucire; va veni in trup ca sa fie recunoscut de toti ca El este Cel care a venit intaia oara spre a mantui neamul omenesc, iar acum a doua oara, ca sa-l judece daca a pazit bine poruncile ce i-au fost date.

Nimeni nu stie cand va fi venirea Lui. Domnul a ascuns-o chiar apostolilor Sai. Cu toate acestea a aratat ca inainte de venirea Sa vor fi unele semne, lamurite mai pe larg de unii din sfinti. Se spune ca a doua venire va fi dupa trecerea celor sapte mii de ani. Inainte de venirea Lui va veni Antihrist (I Ioan 2, 18, 22; 2 Ioan 7).

Se va naste, dupa cum spune Sfantul Ipolit al Romei, dintr-o femeie desfranata, fecioara cu numele, dintre evrei, din semintia lui Dan, fiul lui Iacov: Se va purta ca si cum ar trai dupa Hristos, va face minuni, cate a facut si Hristos, si va invia morti. Totusi pe toate le va face in chip mincinos, nu cu adevarat; si nasterea , si trupul si toate celelalte minuni, dupa cum zice Apostolul:

“Atunci, zice el, se va descoperi fiul pierzarii, cu toata puterea si semne si marturii mincinoase” (II Tes. 2, 3-4).

Dar, dupa cum spune Ioan Damaschin, nu se va intrupa diavolul, ci va fi un om nascut din desfranare. Va lua asupra sa toata lucrarea Satanei si se va arata pe neasteptate. Apoi se va arata bland si bun tuturor. Va fi atunci foamete mare. Va veni, asa zicand, in ajutorul poporului; va cerceta dumnezeiestile Scripturi; va tine post si va fi silit de oameni sa primeasca a fi ales imparat. Va iubi mai cu seama poporul evreu, se va aseza in Ierusalim si va zidi templul iudeilor.

Cu sapte timpuri inainte, dupa cum zice Daniel, vor veni Enoh (Facere 5,24) si Ilie, propovaduind poporului sa nu-l primeasca. Antihrist insa ii va prinde si ii va chinui, apoi le va taia capetele. Cei care vor voi sa ramana credinciosi vor fugi departe; pe cei care ii va gasi in munti ii va ispiti prin demoni. Dar, din pricina celor alesi, se vor micsora cele sapte timpuri. Va fi foamete mare; Toate stihiile lumii se vor schimba, incat, aproape sa dispara toate.

Dupa aceasta va fi pe neasteptate venirea Domnului din cer, ca un fulger, mergand inainte cinstita Lui Cruce. Rau de foc clocotind va merge inainte, curatand tot pamantul de miasme. Indata va fi prins Antihrist si slugile lui si vor fi dati focului vesnic. La sunetele de trambite ale ingerilor, va veni deodata, de la marginile pamantului si din toate stihiile, tot neamul omenesc in Ierusalim, caci acesta este centrul lumii, si acolo vor sta tronurile de judecata.

Toti oamenii se vor schimba intru nestricaciune cu propriile lor trupuri si suflete, si vor avea aceeasi forma. Insesi stihiile lumii vor primi o schimbare in mai bine. Domnul, printr-un singur cuvant, va desparti pe cei drepti de cei pacatosi. Si vor merge lucratorii faptelor bune spre a primi viata vesnica, iar pacatosii iarasi spre a primi chinul vesnic. Si nu vor inceta niciodata acestea, nici viata vesnica, nici chinul vesnic.

Dar trebuie sa se stie ca Hristos nu va intreba atunci nici de post, nici de saracie, nici de minuni, cu toate ca sunt bune si acestea, ci de cele ce sunt cu mult mai bune decat acestea, de milostenie si de mila. Va spune dreptilor si pacatosilor sase lucruri:

“Am flamanzit si Mi-ati dat sa mananc; am insetat si Mi-ati dat sa beau; strain am fost si M-ati primit; gol am fost si M-ati imbracat; bolnav am fost si M-ati cercetat; in temnita am fost si ati venit la Mine. Intrucat ati facut unuia dintre acestia mai mici, Mie ati facut!”(Matei 25, 35-40).

Aceste fapte bune poate sa le faca oricine dupa puterea sa. Asadar, atunci toata limba va marturisi ca Domnul este Iisus Hristos intru slava lui Dumnezeu-Tatal.

Chinurile despre care vorbeste Sfanta Evanghelie sunt acestea: acolo va fi plangerea si scrasnirea dintilor; viermele lor nu se va sfarsi si focul lor nu se va stinge; si

“aruncati-l in intunericul cel mai din afara!”(Matei 22, 13).

Pe toate acestea Biserica lui Dumnezeu hotarat le primeste”.

(Cules din volumul “SINAXARELE TRIODULUI si viata Sfintei Maria Egipteanca Editura Galati-1992)

Sursa: www.razbointrucuvant.ro




 
loc. Sireţi, r. Străşeni
tel. 0-237-71705